14 Ağustos 2009 Cuma

Kalbim Amsterdam'da Kaldı ...

Photobucket

Daha önce hiçbir şehre kendimi bu kadar ait hissetmedim!

Amsterdam'ı özetleyebileceğim tek cümle bu sanırım. Sokaklarında yürürken o kadar huzurlu o kadar mutluydum ki bir ömür boyu yaşabilirim burada diye düşündüm. Özgürlükler şehri olması biryana şehrin mimarisi ,üzerinden kültür akan yapıları olağanüstüydü.İstanbul'lu biri olarak yaşadğım şehri sevsem de çevremdeki kalabalıktan, gürültüden heryerde yükselen gökdelenlerden ne kadar sıkıldığımı farkettim. Ne güzel olurdu bende apartmanda yaşamak yerine o küçücük sevimli evlerden birinde yaşasaydım.Her gün en az iki saatimi otobüste , metroda geçirmek yerine işe, okula bisikletle etrafı seyrederek gitseydim.

Bunları düşündükçe için, için kıskandım Hollandalıları.Kıskanmadığım zamanlarda ise insanlarını çok sevdim .Hepsi neşeli ,güleryüzlü.(Neşelerinin kaynağı uyuşturucunun serbest olması da olabilir tabi. :))Seks konusunda çok açıklar ama bu açıklıklarını yadırgamadım.Herhangi bir kafede, kahvenizi içerken eşcinsel ve çocuklu bir çifte rastlayabilirsiniz.Onlara gülümsersiniz , onlar da aynı samimiyetle size gülümserler .
Photobucket
Bunlar dışında havası çok garip sabah yagmur yagıyor diye çıkıyorsunuz 10 dk sonra güneş açıyor , 5 dk sonra tekrar yağmur. Ama genel olarak yaz aylarında ılık. Bizim gittiğimiz tarihte Paradiso'da "LADY GAGA" konseri vardı.Onu izleme fırsatıda yakaladık. Balın yanında kaymak oldu :)

Eğer bir gün Amsterdam'a yolunuz düşerse mutlaka ;

*Kanal Turu yapın,Şehrin her kısmı birbirine kanallarla bağlı.
*Madame Tussauds'u ziyaret edin.
*Erotic Museumu görün derim ilginç bir müze.
*Coffeshoplardan birinde oturun.Burda yasal olmayan herhangi birşey içmeseniz de arkadaşlarınızla beraber birer smoothie içip etrafı seyredip biraz gülün :)
*Redlight district'te bir tur atın.Gece gitmek istemiyorsanız gündüz oldukça turistik, ailecek çekirdek çitleme tadında bir yer :)
*Bir banka oturup kanal manzarasına karşı basit bir kahvaltı yapın.Kahvaltınızı ördeklerle paylaşın. ( o kahvaltının tadını ömür boyu unutmayacağım :))
*Escape'e yada Supperclub'a uğrayın.Değişik bir gece hayatı deneyimi yaşayın :)

Bütün bunları yaparken de beni anın inşallah bu kız bu harika şehre gelme fırsatını tekrar yakalar diye benim için bir dilek tutun :)

Kalbim artık Amsterdam'a ait başkası giremez :)
Photobucket

5 yorum:

  1. kalıcak okadar çok şey var iken kalbin kalmış
    kötü olmuş bence

    YanıtlaSil
  2. Clavicula Nox : Aklım, beynim ,kalbim herşeyim kaldı amsterdamda inanılmaz bir şehir :)

    YanıtlaSil
  3. Dam Square den (Dam meydanı) bahsetmeyi unutmuşun :)

    YanıtlaSil
  4. Mr. zgr: Haklısın Dam Square yi atlamışım hergün kaybolup sonunda yine önüne çıktığım Dam Square :)

    YanıtlaSil
  5. Baba Coffee Shop'u da yazmamışsın:))

    YanıtlaSil