28 Ağustos 2009 Cuma

Soysuzlar Çetesi / Inglourious Basterds



Dün birer Tarantino hayranı olarak arkadaşım Kerem'le "Heyoo Soysuzlar Çetesini izleyeceğiz":) diyerek sinemanın yolunu tuttuk. Normalde filmlerde kandan şiddetten hiç hazzetmeyen ben Tarantino'nun filmlerinde garip bir şekilde bundan zevk alıyorum.Filmde kan gövdeyi götürüyor ama araya öyle şahane müzikler öyle ince espriler giriyor ki filmdeki o şiddet tuhaf bir şekilde sanata dönüyor.Soysuzlar Çetesi'de Tarantino'nun başyapıtlarından biri.

Film 2. Dünya savaşı sırasında nazi işgali altındaki Fransayı anlatıyor. Aslında filme kısaca yahudilerin almanlardan intikam alma fantezisi diyebiliriz.Filmde çok sevdiği ailesinin, Nazi Albay Hans Landa'nın (Christoph Waltz) tarafından katledilmesine tanıklık eden Shosanna Dreyfus (Melanie Laurent) adlı kadın, katliamdan kıl payı kurtularak Paris'e kaçıyor.Aynı günlerde Avrupa'nın başka bir köşesinde Teğmen Aldo Raine (Brad Pitt), Yahudi askerler tarafından kurulan bir grubu düşmana karşı misilleme yapma amacıyla organize ediyor.Shasoanna'nın kendi intikamını alma planlarını yaptığı bir sinema salonunun çatısı altında hepsinin kaderleri kesişiyor. Gerisi Tarantino'nun harika diyalogları, çekimleri ve müzikleri ile tam anlamıyla bir şölen.

*Gelelim oyunculara: Nazi Albayı Hans Landaya bayılacaksınız.Karakterin tarifi imkansız kötü, komik, manyak:) Özellikle italyanca konuştukları bir sahne var ki dakikalarca güldüm :)

*Brad Pitt her zamanki gibi muhteşem bunu sadece yakışıklılığı için söylemiyorum filmdeki aksanı çok eğlenceli.

*Filmdeki Mélanie Laurent'e bayıldım, kıyafetlerine ayrı bayıldım :)

Biraz daha yazarsam tüm filmi anlatacağım :) Mutlaka izleyin diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder