16 Ekim 2009 Cuma

Başlamadan Biten İaido Maceram...


Bu kadar Tarantino filmini peşpeşe izlersem olacağı buydu!

Uma Thurman'nın süper dövüş sahnelerini aklımızdan çıkaramayıp. "Ne var canım bizde yaparız ki bunları" diyerek arkadaşım Kerem'le beraber İaido (yaydo diye okunuyor) kursuna yazılmaya karar verdik :)Beyoğlu spor kulübünde bu sporun öğretildiğini duyar duymaz da heyooo diyerek antremanlarını izlemeye gittik :)

Öncelikle bu işi ciddi ciddi yapanlara sonsuz saygım olduğunu belirteyim... O kadar işin felsefesini öğreniyorlar, çalışmalar yapıyorlar kısacası bu işi ciddiye alıyorlar...

Ama gel görki bunu uzakdoğulu bir abi değilde, senin benim gibi türk arkadaşlar yapınca komik bir görüntü ortaya çıkıyor yahu :)Bir kere giymek zorunda olduğumuz kıyafeti yan tarafta görüyorsunuz:)
Kerem baya bir kafa buldu benimle , sen bunun pembesini istersin şimdi! diyerek ama olsa fena olmazmış, bu ne yani çok sıkıcı :)

Belliki öğrenciler bizim gibi gaza gelerek , samuray olurum ben buradan çıkınca diye düşünerek gelmişler. Kursun çoğunluğunu manga tutkunu gençler oluşturuyor, hatta bir tane genç kızımız annesiyle gelmişti, teyze emekli bir samuraydı sanırım, izlerken talimatlar veriyordu kılıcı doğru kavra falan diye :)

Bir de hoca kılıcı çekerken, kılıç tam üç kez hocanın eteğine takıldı... Eee diyelimki antreman yapmıyorsun, adam geldi saldırdı sana kılıç eteğine takılıyor öldün işte! gitti o kadar çalışma, felsefe falan :)

Bu yazıyı okuyup aman sen becerememişsin ,ben yaparım nedir bu iaido bir bakalım diyenler, Beyoğlu spor klübünden bilgi alabilirler.

Zaten Kill Bill Volume 3 çekilecekmiş ,o benim içimdeki samuray olma aşkını bir süre daha bastırır :)

PS:Bu arada kıyafetler pembe olsa gerçekten güzel olurmuş :))

7 yorum:

  1. eee etege takılıyo madem..ne sıkıntıları var..pantolon giysinler..illaa öyle mi olacak..

    boşver ya..yapma böle şeyler.. :)

    YanıtlaSil
  2. Spor her şekilde süper bir şey :) Zamanında benimde girmediğim dövüş sporu kalmadı. Ama hepsinide bıraktım :) Bir yerden sonra sıkıyor ya. Bayanların bu pembe tutkusu nedir anlamıyorum ya ..

    YanıtlaSil
  3. kill bill 3 mü çekiliomuş?? mutlu oldum sabah sabah :)

    YanıtlaSil
  4. Fd; aslında o pantolon ama etek gbi acaip bol hareket kabiliyetini arttırmak içinmiş ama ben pek arttırdığını göremedim :)

    Fatih; Görsellik kadınlar için çok önemli bu kıyafetler daha canlı olsa aido yapmak isteyen kadın sayısı artar :D

    Lokum ; Umma sözleşmeyi imzalamış bile süper bir film daha geliyor :)

    YanıtlaSil
  5. birincisi ne hocanın yaşlı ak sakal bir cinli ve ya japon bekledigini gibi yanında bir tane en iyi yakısıklı ogrenci olsa hem karizma olurdu diye dusundugunu dusunmeden edemiyorum...
    2. si iste master olunca git pempe yaptır sorun degil...
    3. etege neden takılmıs kı takılmaması lazım.. askerde benim silahım takılınca komutanda ne oldu die sormustu takıldı komutanın diyince takılmayacak bir daha dedi... bende silaha bak duydun demiştim....kısacası takılmayacak birdaha...

    YanıtlaSil
  6. Hocada da iş yokmuş gitmem ben oraya :)

    YanıtlaSil
  7. doğru, o kıyafet (hakama) bir tür pantolon. fakat paçalarının bol olma sebebi rahatlık değil, rakibin ayak harketlerini görmesini engellemek. kılıcın hakama'ya takıldığını ilk kez duyuyorum. hocanın ismi neydi? :)

    Iaido spor değil ruhani bir yoldur. malesef ülkemizde hem spora hem de spirtüel yollara olan ilgi gelişmiş diğer toplumlara oranla çok sığ kalıyor. bu sanırım kültürel bir handikap. güzel olan şeylerin çaba ve özen gerektirdiğini biliyor ama çoğunlukla uygulamıyoruz.
    "armut piş ağzıma düş vaziyetleri"...

    o yüzden dünyaca ünlü müzisyenimiz, sporcumuz, sanatçımız bir elin parmakları kadar.

    dünyada 6.000.000 civarında kendo'cu ve iaido'cu var. bu kadar insan kendilerine bir katkısı olmasa bu işlerle ilgilenmezdi herhalde...

    Saya-no-uchi!

    YanıtlaSil