13 Ekim 2009 Salı

Büyümek Ya Da Büyümemek, İşte Bütün Mesele Bu...


Geçenlerde arkadaşımın 8 yaşındaki kardeşi satranç bilmediğim için beni ayıpladı :)

Satranç bilmemek ona göre bir statü kaybıydı. Satranç bilmeyenler asla popüler olamazdı :)

Küçükken bende aynen bu model bir çocuktum herkes beni sevsin, bana bayılsın isterdim. Popüler olma kaygısıyla acaip tavırlar gösterirdim:)

Mesela televizyon izliyorum, babannem geliyor yanıma, "ahh yavrum benim televizyon mu izliyorsun sen diye yanaklarımı sıkıyor falan". Hemen bi ciddileşiyorum "Lütfen babanne belgesel izlemeye çalışıyorum!" diyorum. Çok olgun bir çocuğum hesapta böyle yaptığımda herkes "Vayy be ne acaip çocuk, deha olacak bu büyüdüğünde" falan diyecek. Hey allahım ne olgunluğu coşsana çocuk!

Hiç unutmuyorum, ilkokul 1 de okumaya ilk ben geçmiştim ( Elle tutulur tek başarım bu sanırım :)) böyle deli gibi birşeyler okuyorum yazmaya çalışıyorum . Hoca "ışık ılık süt iç" gibi bir şeyler yazdırıyor. Ben sıkıldım "eeh dedim ne bu böyle benim gibi bir deha ışık ılık süt iç mi yazar." Gittim deftere "Ben fransızım yazdım" :) Öğretmene gösterdim, Öğretmen beni tahtaya kaldırdı "Bakın Mia arkadaşınız sessiz iki harfi yanyana kullanmış aferin" dedi.Aman tanrım ben o günden sonra bir havalandım bir havalandım sınıfta biri birşey soruyor çocuğa aaa bunu da mı bilmiyorsun inanmıyorum sana!!! diyerek tripler atıyorum.2. sınıflarla takılıyorum falan tanrım nasıl popülerim :) Herkes bana bayılıyor bende iyice gaza geliyorum büyüklere laf giydirmeye falan başlıyorum. Anneme birşey soruyorum mesela bilmiyorum derse aman anne sende hiçbirşey bilmiyorsun diyorum :D Çizgi film yerine belgesel izlemeye falan çalışıyorum...

Bu bir süre böyle gitti, ilkokul 3 te ciddi ciddi matematik işlenmeye başlanınca , benim sınıfımızın en akıllı kızı imajı da çöpe gitti... Çarpım tablosunu en son ben ezberlemiştim...

Peki Büyüdükte ne oldu...

Şimdi olsam açarım Nickelodeon'ı yanımada alırım 3 kutu bonibon akşama kadar keyif! belgeselin yanından geçmem... Hem satrançta neymiş... 5 taş oynarım şahane oyun:)

6 yorum:

  1. Diğ mi? Ben de çok büyük bi edayla küçük tabureye çıkar bulaşık yıkıcam diye tuttururdum halbuki çık git çocuğum oyna oyununu :)) Şimdi sabahtan akşama kadar saklambaç oynayasım var :)

    YanıtlaSil
  2. Miacım, ben o zamanlar kendimi Dünyayı kurtaran adam sanıyordum :D

    YanıtlaSil
  3. satranc hayattır mia, düşmanının hamlesini 2 gün önceden tahmin edebilip ona göre tedbir alma sanatıdır. düşmanına dolaylı yönden zarar verebilme sanatıdır. kesinlikle öğren derim. bana çok şey kazandırdı

    YanıtlaSil
  4. Sarı'cım ; çabucak büyümeye çalışmışız şimdide ister istemez o eksik kalan çocukluk çıkyor bir şekilde, biryerlerde :D

    Fatih'cim senin yine iyi ben büyüyünce zeyna olmayı hayal ediyordum :D

    Beardy'cim ; Ben sıkılıyorum satrançtan o düşmanın hamlesini tahmin edene kadar ömür geçiyor:) Düşmanın hamlesini öğrenmek için eskrim falan öğrenmek daha iyi en azından aktif bir spor :D

    YanıtlaSil
  5. valla ben elle tutulur tek basarım... dogmus olmak bir kere birince geldim... bu hesaba gore seninde 2. basarın oluyor...

    YanıtlaSil
  6. Tom eminim birçok şey başarmışızdır ama farkında değilizdir böylede felsefe yaparım :)

    YanıtlaSil