11 Ekim 2009 Pazar

Korsan Taksiye Evet...


Belki duymuşsunuzdur Taksiciler bugün Çağlayan meydanında Korsan Taksiye Hayır adlı bir eylem yapıyorlar...

Önce bilmeyenler için açıklayayım.
Korsan taksi; Herhangi bir durağa bağlı çalışmayan, ancak normal taksiler gibi sizi adresinizden alıp ,gideceğiniz yere bırakan, üstelik bunu normal taksilerin üçte biri fiyata yapan , özel araçlardır.

Ben bu taksilerle üniversite 1. sınıfta tanıştım genelde öğrenciler arasında çok yaygındır, hatta kızlar gece eve geç dönecekleri zaman babalarına korsan taksiyle döneceklerini bu yüzden merak etmemelerini söylerler.Ailenin de içi rahat olur çünkü taksiciyi tanıyorlardır ve numarası da her zaman rehberlerinde olur.

Normal taksi plakalarının 500.000 lira gibi bir fiyata sahip olması nedeniyle taksiciler eylem yapmakta haklı gibi görünebilirler, ancak madalyonun diğer yüzünü çevirdiğinizde durum hiçte öyle değil.



*Kısa mesafelerde yolcu almayanlar, ticari taksilerdir....
*Yabancı olduğunuz bir yere sizi farklı yollardan ulaştırarak ceplerini dolduranlar, ticari taksilerdir...
*Araçlarında canlarının istediği gibi sigara içip,müzik dinleyen, ticari taksilerdir...
*Trafik kurallarını hiçe sayarak ,canınızı tehlikeye atan, ticari taksilerdir...
*Gittiğiniz mesafeyi beğenmeyip kabalaşan hatta size bağırıp çağıran yine ticari taksilerdir....

Buna karşı Korsan taksi şöförleri dünyanın en nazik insanlarıdır. Sizi istediğiniz adresten alıp istediğiniz adrese bırakan, mesafenin lafını yapmayan, saygılı ,hoşsohbet, bir şekilde ekmeğini kazanmaya çalışan insanlardır.

Her taksiciyi itham etmek değil niyetim ancak meydanlara çıkıp Korsan Takisiye hayır mitingleri yapacaklarına önce içlerinden bu kaba saba insanları temizlemeliler. Belki o zaman müşteriniz başka çözümlere yönelmez...

Gerçekler ortada...
Yorum sizin ...

19 yorum:

  1. noktasından virgülüne kadar katılıyorum sana, ben bir kez bindim korsan taksiye, huyum değildir ve neden bilmiyorum korkarım..
    ama şoför sağolsun öyle iyiydi ki..

    okuluma yürüyerek gidiyorum malesef vasıta yok o yöne, çok mecbur kaldığım zamanlar, hava şartları kötü olduğunda falan taksiye biniyorum, Allahımm o ne tafra ya bi tane mi iyi taksiviye rastlamam 5lira 50 kuruş tuttu diyelim yetecek mi 5 lira diyormu yeter yeter ver diyo, sen kimsin benle emrederek konuşuyosun yaa.illet oluyorum!

    YanıtlaSil
  2. Ya bende okula giderken hep onların bağrmalarına maruz kaldım. Bende binmeden önce hep soruyorum şuraya kadar diye. Yaşlı bir amca nereye kadar olursa olsun gel demişti de ne rahatlamıştım. Hepsi kötü değil ama n'apalım istisnalar kaideyi bozmaz!

    YanıtlaSil
  3. ben binmedim ama..daha yazıyı okumaya başlamadan korsan taksicileri savunma gereği duydum...haklısın..daha ucuza götürdüğü için daha kısa yollar tercih edeceklerir değilmi..zaten herşey bu noktada çözülüyo..üç kağıt yoksa herşey tamamdır..üç kağıt yapamadığında kabalaşan antikorsanlar kendilerine baksın..bence resmi taksiciye hayır..benim için önemli olan beni istediğim yere kadar güvenli bir şekilde uygun fiyata götürüyo mu götürmüyo mu...

    heh bi korsan taksi geldi..

    + Çağlayana aabii ,korsan taksi mitingi varmış.

    - Gel kardeşim.götüreyim

    YanıtlaSil
  4. Zeynep; Çok kabalar gerçekten bazıları hiç para üstü vermeye gerek duymuyor 5 bucuk tuttuysa sen 6 versen üstünü vermez ama 5 verirsen bin türlü surat yaparlar...

    Aicha; Bütün taksiciler aynı değil tabiki ama işte o kadar çok varki bu tip saygısız insanlar. Ben hiç iyi birine rastlamamışım
    sanırım sen şanslıymışsın:)

    Fd; sondaki esprine dakikalarca güldüm :) güzel özetlemişsin :)

    YanıtlaSil
  5. Çağlayandan bildiriyorum Mia'cım:))) Korsan taksi ile gelmiştim biliyosun..Burada az önce müthiş bir kalabalık vardı..Taksiciler korsan taksileri protesto ediyolardı..ama bir sorun vardı..Taksiciler yürüyüş sırasında arabalarından olukça uzaklaştılar..öyle ki korsan taksiye hayır diye hep birlikte naralar atan anti korsancılar..araçlarından kilometrelerce uzaklaştılar ..ve bu kalabalık yaklaşık 10 dakika önce köşeden ordan burdan çıkan korsan taksilere binerek dağıldı.Çağlayanda hayat normale dönüyor gibi..Hala taksi bekleyen taksiciler var..işte bir korsan taksi daha geliyor ve taksiciler araca doluşuyor şimdi.Ben kısaca Fd. Çağlayandan Aktaracaklarım bu kaar Mia.İyi bloglamalar. :))

    YanıtlaSil
  6. hahahahaha verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederiz fd şimdi stüdyoya dönüyoruz :)))

    YanıtlaSil
  7. Yalnız her ticari taksicide aynı değil be gülüm. Genelleme yapmak pek iyi olamamış. İşini adam gibi yapanların ekmek parasına göz dikenler bunun hakkını hiç bir şekilde veremezler. Ha bu ara yanlış anlaşılma olmasın, kesinlikle hiç bir takisiciyle uzaktan yakından alakam yoktur.

    YanıtlaSil
  8. Fatihcim gülüm :) kesinlikle her taksici aynıdır demiyorum ama bu sektörü bu hale getirdiler işte içlerindeki bu kendilerini "şöför"? olarak tanımlayan insanlar olmasaydı kimse korsan taksilere yönelmezdi. Bende tabiki illegal bir durumu savunmuyorum ama türkiyede hangi iş legal yürüyor bunuda sorgulamak lazım...Teşekkğr ederim bu arada farklı bir yorum getirdiğin için...

    YanıtlaSil
  9. Rica ederim Miacım :) Aslında biliyorum ki diğer arkadaşlarda senin gibi düşünerek genelleme yapmayarak yorumlarını yapmışlar.:) Ama herkes bu yazıyı aynı şekilde yorumluyamıyor. Bende diğer arkadaşlar gibi ve senin gibi düşünüyorum aslında fark yok. Sadece genelleme yapıldığını düşünebilecek arkadaşlar için bu şekilde bir yorum yaptım :)

    YanıtlaSil
  10. Ayrıca eklemek istiyorum ''sarkıntılık yapanda'' ticari taksilerdir.Geçenlerde kısa mesafe gitmek istediğim için içinden çok ayıp şeyler söyleyen şahıslarda ticari taksilerdir.Şu an acayip sinirlendim ticariye hayır korsan taksiye evet diyorum bu sebepten.! :)

    YanıtlaSil
  11. miacım 5.000 değil , 500.000 bin :)

    YanıtlaSil
  12. yazım hatası yapmışım :P

    YanıtlaSil
  13. Beardy'cim düzelttim hemen teşekkürler :) bu arada tahmin ettiğimdende çokmuş ya :D

    YanıtlaSil
  14. 600bindi bir zamanlar da düştü :D

    YanıtlaSil
  15. hahaha iyiki düşmüş sudan ucuz olmuş :)))

    YanıtlaSil
  16. bende korsan taksiyle tanısalı 2 yıl filan oldu ama cok ta iyi oldu demeden edemiyorum ...
    fakat ben başka bir olayın boyutuna deyinmek istiyorum ... korsan taksileri kullananların cogu daha evvel bir başka iş yapmış ya iflas etmiş yada üniversitede okumuş işten atılmış insanlardan oluşuyor...
    ilk bindiğimde şok olmuştum. başım catlıyordu işteki sorunlardan dolayı. müzik calıyordu takside taksiyi kullanan koymuş . başım rahatlamaya başlamıştı hatta ağrı kesici ve suyunu paylaştı benimle ama en önemlisi müzikti fransızca eski parcalardan olusuyordu ve o gece gittiğim yolun bitmesini istemedim...

    YanıtlaSil
  17. selam

    yazdıklarına aynen katılıyorum, hemde aynen.İstisnalar da kaideyi bozmaz:)

    YanıtlaSil
  18. :)Benim de bu konuyla ilgili "Sari taksiye hayir " adli bi yazim vardi :)Ama tum sari taksi soforleri kotu,tum korsanlar iyi diye bir genelleme de olmamali.

    YanıtlaSil