1 Kasım 2009 Pazar

Gençliğimi Yedin İpek Ongun!


Genç kızlığa ilk adımını 90'larda atmış olanlar İpek Ongun'u iyi tanırlar...Bir Genç Kızın Gizli Defteri ile bir çok kıza kitap okumayı sevdirmiştir belki de...

Serra'nın maceralarında herkes biraz kendini bulmuştur... Ergenliğin getirdiği bunalımlar,güvensizlikler, korkular hepsi serra'yla aşılmıştır :) "Serra tombiktir bizde tombiğizdir, Serra annesinden fırça yiyordur bizde yiyoruzdur, Serra ümitsizce aşıktır bizde aşığızdır, Serra gün geçtikçe havalı bir genç kıza dönüşür bizde dönüşeceğizdir, evet, evet kesin dönüşeceğiz" diyerek her kitap bir solukta okunmuştur...

Geçenlerde kitap rafları arasında Serra'nın maceralarının bir milyonuncusu "Günler akıp giderken"'i gördüm... Bir nostalji rüzgarına kapılıp hemen aldım... Eve geldim eski günlerdeki gibi aldım yanıma çayımı başladım okumaya... Okudum, okudum, okudum... Ve bir süre sonra anladımki Serra tam bir LOSER :)

Aslında ilk kitaptan beri kafamıza sokulan Serra'nın steril hayatı son derece sinir bozucu...Hayattaki tek amacı iyi bir adamla evlenip ona yemekler yapmak olan , Serra kızımız Bilkent'ten mezun olmuş, bir şirkete ortak olmuş şahane bir adamla evlenmiş ve birde o şahane adamdan şahane bir çocuk doğurmuş ve bunların hepsini 20 li yaşlarında başarmış :) İşte örnek, başarılı bir genç kadın...

Serra'ya göre Hayat; Hilton ötelinin lobisinde çay içmek , lise arkadaşlarınla sağlam dostluklar kurmak , iffetli bir genç kızlık döneminden sonra zengin ve dürüst bir adamla evlenerek, evinin terasında akşam yemekleri vermekten ibaret...

Ama bana sorarsanız Serra nevrotiğin teki... Hayatına topu topu 3 adam girmiş arada onları hasretle anan, sonrada "Ahh ama ne mutlu bana süper bir kocam var" masalına sığınan sıkıcı bir kadın :) O özendiğim tayyör insanı Serra'nın, şu an yanına bile yaklaşmam, gördüğüm yerde kaçarım...

Kitabı okurken sürekli Serra'ya sinir olup, hayatın gerçeklerini anlatmak istiyorsunuz... Çünkü sürekli aşkın doruk noktasının karlar altında dans etmek olduğunu, evliliğin muhteşem bir şey olduğunu , kocanız ne yaparsa yapsın onu mutlu etmeniz gerektiği anlatılıyor... Ayrıca Serra ve kocası sürekli pamuklu pijamalarını giyip sarılıp uyuyorlar!Baklava desenli çorap ve mokasen giyen muhteşem koca , ara sıra Serra'nın yanağına masum bir buse konduruyor. Bu nasıl bir seksistliktir anlamadım tamam kitap genç kızlara hitap ediyor olabilir ama sevişildiği gerçeğini saklamak için bu kadar uğraşılmazki. Kitabı okurken Serra'nın her masum busesinde o çocuk nasıl oldu o zaman Serra masum buseyle miiiii? diye bağırmak istedim:)

Sonuç olarak ben artık büyümüşüm, Serra'da tam bir ezikmiş...

Yıkıldım :)

18 yorum:

  1. Onun da annesi babası ayrıydı, benim de:)

    Ah ah ben de Serra'yla kendimi hep özdeşleşiyordum ki ben de geçen yaz okuyunca bir kez daha peh Serra'nın da midesinin bozulduğunu anladım:)

    Cidden ben de büyüdüm ki Serra'nın tam bir fiyasko olduğunu anladım:)

    YanıtlaSil
  2. Ben öyle düşünmüyorum şuan kardeşim benim okuduğum yaşta ve ona okuttum.Çok beğendi diğer serilerini de aldı okudu.Ama ben şuan yeni aldığı serilerini yani Serray'ı okumak istemiyorum çünkü gerçekten biz büyüdük.Diyeceğim odur ki o yaşta Serra hala süper Serra ama sonra bize uymuyor:)

    YanıtlaSil
  3. :)))yazına bayıldım.o zamanlar bende manyak bi okuyucu olmuştum.tüm serileri bende hala duruyor.bu sonuncusunu almamışım.yazından sonra alırmıyım bilmem:))

    YanıtlaSil
  4. Nonelesscım ergenlik öyle birşeyki hepmiz zamanında kendimizden birşeyler bulmuşuz :) Şimdi yanından geçmiyoruz serra'nın :))

    Tatlı cadıcım ;Serra o yaşta bize süper geliyor :) bende eski kitaplarımı kuzenime verdim onunda idolü kitaptaki sırma olmuş :)

    Cingifilliiii; Teşekkür ederim tatlım.. Bence Ssende bir oku eğleniyor insan :)

    YanıtlaSil
  5. pek bi masalsı, cici kız olmuş serra.
    çoluk-çocuk-kocam benim biricik prensim modunda, gayet sıradan ve sıkıcılaşmış...
    oysa ilk kitaplarındaki entrikalar, misal ilk aşkının yakın bi arkadaşıyla çıkması falan,daha gerçekçiydi sanki..

    YanıtlaSil
  6. Pluvier ; Kesinlikle katılıyorum zaten o zamanlarda başımıza gelebilecek en kötü şey sevgilimizi başkasına kaptırmaktı :)
    Serra bol bol hata yapardı normal olarak ama büyüdükçe kusursuz(yada sıkıcı) bir genç kadına ! dönüştü :D

    YanıtlaSil
  7. O yıllarda bizlerde başka kitaplar okurduk :) valla hayatın bütün gerçeklerini olduğu gibi yansıtan kitaplardı :) O kitaplar bizim gençliğimizi hiç yemedi. Serra seçimi yanlış olmuş demekki mia ..

    YanıtlaSil
  8. haha güzel anlatmışsın.
    hayatımda sadece o kadının 1 kitabını okudum.
    okumamamda bana bir şey kaybettirmemiş(:

    YanıtlaSil
  9. o zaman ne olacak?
    sonraki kitapta özgür serra'yı, pamuklu pijamalar giymeyen,büyük ihtimal sarışın bi hatunla aldatacak.(bkz:felaket tellalı.)
    şeyi hep merak ettim,yazılanlar kurgu mu yoksa serra diye biri var ve bunları yaşadı-yaşıyor mu?

    YanıtlaSil
  10. Kitabı okumadım ama; kendi hayatını bir başkasına adayan kişi; hiç yaşamamış olmayı kabullenmiştir. O artık başrol değil, yardımcı oyunculardan birisidir. Ve bence başrol oyuncusuz bir film/kitap ın çokta bir değeri yoktur.

    YanıtlaSil
  11. demekki neymiş her sebze Sera da yetişmediği gibi her kızda Serra gibi yetişmiyo :)

    YanıtlaSil
  12. hislerime tercüman oldun ayıptır yazıktır biz bunları okuyup ondan sonra gerçek erkeklerle tanıştık ve büyüdük ((: hoş zaten o zamanda anlamamıştım 17 yaşında bir kıza sevgilisi kitap hediye edince niye bu kadar sevinir (:

    YanıtlaSil
  13. Fatih; Her genç kız zamanında bu kitaplara sarmıştır :)

    Mrs. Baros; Son kitabı okusan bütün hikayeyi çözersin zaten bütün karakterler hikayeler sürekli aynı :)

    Pluvier; Serra'nın aldatılacağı gerçeği çok net zaten :) Büyük ihtimal bundan sonraki kitabın adı Boşanma-Yeni bir hayat falan olur :)

    Emre ; Çok haklısın Kitabın kahramanı kendisini kocasına adamış hayatı o olmuş ben burada başrolde serra'yı değil dandik kocası olarak görüyorum :)

    Fd;Hahaha böyle serra olmaz olsun :P

    Blanche, Merak ediyorum biz gerçek erkeklere serra gibi davrandsaydı ne olurdu :) O ilişki ne kadar yürürdü adam bizden ne kadar sürede kaçardı :D

    YanıtlaSil
  14. Cok ilginc, benim ilk okudugum kitapti"bir genc kizin gizli defteri".

    Serisini okumaya pek gerek yok sanirim, sinir olacagima, "ilk okudugum kitapti" demogojisini yasasam iyi olacak.

    YanıtlaSil
  15. Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

    YanıtlaSil
  16. harika yazıyorsun yaa, her yazında gul gul ölüyorum :)))

    YanıtlaSil
  17. hahhaah bayıldımm super yazmıssın...yinede ben Serra nın hayatına 3 erkek girmesini sasırdım cok fazla degilmi Serra için=)))

    YanıtlaSil
  18. Serranın sonu bu muymuş pehhhh:))


    Hakikaten bir genç kızın günlüğü diye başımızı yedik o vakitlerde sona bak;))

    YanıtlaSil