29 Kasım 2009 Pazar

Hande Altaylı- Maraz


Yağmurlu bir pazar gününü evde kalıp, Hande Altaylı'nın Maraz romanıyla değerlendirmeye karar verdiğimi söylediğimde, arkadaşım Eylül "Amaan ne biçim kitap o bence hiçbir edebi değeri yok!" diyerek burun kıvırdı... İçimden "Sanki edebi olmayan hiçbirşeye dönüp bakmıyorsun" dedim ve kitabıma sarıldım korumak ister gibi :)

Hande Altaylı'yı "Aşka Şeytan Karışır" romanından beri severim.Edebi bir dil kullanmalıyım diye saçmalamaz,üslubu , akıcılığı ve tarzı onu okumak için yeterlidir...

Açıkçası kitabın ilk sayfaları zaten bozuk olan moralimi alıp yerden yere vurdu. Ölüm, hayal kırıklığı, ihanet kavramlarının daha önce bu kadar yoğun olarak içime işlediğini hatırlamıyorum.Kitabı bir kenara bırakıp biraz kendimi sorguladıktan sonra devam ettim okudum okudum, ve...Sonuç olarak Maraz beni haklı çıkardı...

Gerçekten derinden etkilendim.Bir kadının hayatının güzelce akıp giderken, nasıl bir anda sarsıldığına şahit oldum...

Maraz; Hande Altaylı sevenlere şiddetle tavsiye edilir, yalnız moraliniz iyiyken okuyun yoksa benim gibi sürünürsünüz :)

İyi Pazarlar...

1 yorum: