8 Kasım 2009 Pazar

Sadece Kadın Olmak


Hatırlarsanız Rihanna Geçtiğimiz şubat ayında sevgilisi Chris Brown tarafından resimde gördüğünüz hale getirilmişti.O zaman "Vah vah yazık" diyerek Rihanna için üzülmüştük.Ama sonrasında Rihanna sevgilisini afetti! Bir kaç gün önce Rihanna Diane Sawyer'la yaptığı röpörtajda bu olanlardan çok etkilendiğini ancak Chris'i çok sevdiği için ona geri döndüğünü, sonrasında onu örnek alan gençlere kötü örnek olmamak için tekrar ayrıldığını söylemiş...Röpörtaj sırasında Rihanna çok donuk belliki bu olay onda derin izler bırakmış...

Düşünüyorum...

Aklım almıyor...

Böylesine güzel,başarılı, seksi, istese dünyayı ayaklarının altına alabilecek bir kadının 20 yaşında bir yeniyetmeden dayak yiyip sonrasında arkasını dönüp gitmemesini, affetmesini anlayamıyorum...
Gecekonduda yaşayan, Beş çocuğu olan, dayağı kaderin bir cilvesi olarak görüp buna boyun eğmek zorunda olan bir kadından bahsetmiyoruz ki...

Rihanna Yahu!

Hani Shut up And Drive diye şarkılar söyleyen, kısacık saçlarıyla dünyayı etkisi altına alan güçlü kadın!!!

Üniversitede bir arkadaşım, erkek arkadaşıyla kavga ettikten sonra şiddetli bir tokat yediğini anlatmıştı...Sonrasında ise adam özür dilediği için kavgayı tatlıya bağlamışlardı... Duyduklarım karşısında ufak çaplı bir şok yaşadıktan sonra "Nasıl yani özür diledi diye hemen geçti mi o tokatın acısı?" dedim...

"Haketmiştim" dedi!

Bu söz üstüne ne söylenir ki. Aslında söylemek istediğim çok şey vardı ama sustum. Sustukça da kendime kızdım... Bir kere bir tokat yediyse bunun devamı elbette gelecekti hemde daha şiddetli bir şekilde... Geldide... Peki kız adamdan ayrıldımı derseniz "Çok seviyorum o kadar emek verdik bu ilişkiye" diyerek ayrılmadı...Bunu duyduktan sonra söylemek istediklerimi haykırsam bile boşa kürek çekeceğimi anladım,yormadım kendimi...Ama bir kadın olarak utandım, Bu aşk değildi düpedüz aptallıktı...

Kimseyi yargılamak gibi bir niyetim yok mazoşist eğilimlere sahipseniz o sizin bileceğiniz iş. Yediğiniz dayak üzerine ama heketmiştim,çok kızdırmıştım,çok kıskandırmıştım gibi bahaneler uyduruyorsanız oda sizin bileceğiniz iş... Ama şunu söylemek zorundayım size vuran kişi kompleksli,güçsüz, ve zavallı bir adam.. Ve siz ondan ayrılmıyor çok seviyorum masalına kanıyorsanız daha çoookk dayak yer ve ancak haketmiştim dersiniz!

Rihanna'yı düşünmeye devam ediyorum, sonuçta o da sadece bir kadın... Hepimiz kadar güçlü hepimiz kadar korkak...Ama hepimizin sahip çıkması gereken tek birşey var...

"Kadınlık Gururumuz..."

11 yorum:

  1. Suçunu kabullenecek kadar olgun birisine sahipse cocuk kıymetını bılsın.

    o kadar emeğin farkında, nankör ve vefasız da değil.. haketse bile kıyılmaz öylesine :D

    Rihanna neyaptı bilmiyorum okuduğum kadarıyla suçu yok..

    Suçu olsa dahi o kadar darba muzdarip kalmayı hakettiğini zannetmiyorum..

    Gerçi, şimdi çoğu bayanın/erkeğin masumiyeti sadece yüzde, belki bir tokat maskeyi yere indirir :P

    Ziya Paşa boşuna nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir" dememiştir herhalde :P

    neyse, şiddete karşıyız miacım :P

    YanıtlaSil
  2. geri dönmek yerine 1e 15 indirmeliydi...
    sıradan bi kadının dahi susmaması gerekir.

    YanıtlaSil
  3. bizim velilerden o kadar çok var ki dayak yiyip tekrar tekrar affeden,ayrılmayan...çok üzülüorum bölelerine..

    YanıtlaSil
  4. hadi onların maddi dayanağı yok,işleri yok,baba evine dönemiolar ve bu yüzden kocalarına sabretmek zorunda hissediolar kendilerinin ama bu rihanna ya noluo,onu hiç anlamıorum..

    YanıtlaSil
  5. Beardy'cim ; Ziya Paşa boşuna nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir"... Kısmını görmezden geliyorum yazmamışsındr sen öyle birşey :)

    Pluvier; Hiç bir kadın susmamalı haklısın...

    Zeynepcim; Bende anlamıyorum kadın olmanın getirdiği bir güçsüzlükmü bu anlamıyorum ve bir kadın olarak çok üzülüyorum :(

    YanıtlaSil
  6. ben o kadar emek vermiştik lafına takıldım kaldım. hemen her kadının içten içe bütün ümitsiz ilişkilerinde gitmeyiş sebebi kısaca budur. Ama ortada kocaman bi yalan var emek vermiştik değil emek verdim. Yoksa adam biraz daha emek verirse boksör olcak. Üniversitede bi arkadaşım var sevgilisi dövüyo tokat falan değil baya dövüyo o da ona vuruyo küfür ediyolar sonra barışıyolar. Hoşuna gidiyomuş sert oluşu. Şu takıldığım emek meselesinin de cevabı çok basit aslında. Kaç yıllık emek 1yıl 5yıl hadi 10 yıl olsun bi ömür için değer mi ki? hadi boşver 10yılın onun olsun. Sen dön git. Elini kaldırmaya cesaret edebilmişse zaten biraz FAZLA EMEK vermişsindir. Çok üzücü gerçekten.

    YanıtlaSil
  7. bundan yaklasık 3yıl önce bu zamanlar, sevgilimden ilk ve son tokadı yemiştim. nedeni ise; beni aldatıyordu ve bende beraber yaşadığımız evde ona baskın yapmıştım. once bogazıma sarılıp uzerıme yurumustu...

    daha sonra benı eve bırakırken arabadan inerken evin anahtarlarını arabanın ruhtasını ve arabanın anahtalarını ıstedi,önce verip sonra geri aldım ve bunun üzerine elinin tersiyle yüzüme öyle bir tokat attı ki...o yüreğimin acısıyla herseyı yüzüne fırlatıp annemin evinin merdivenlerini 3er 5er çıktım...oda arkamda...

    bana vurduğu için çok üzgün olup ağladığını söyledi...uzun süre bütün erkeklerden tokat yiyeceğim anı bekledim...o ilk ve son oldu allahtan...

    canım acımıstı evet çocugumu kaybettim sanmıştım...evlat acısı gibi yüreğime oturmuştu...

    neyse geçti gitti fakat oda yara olarak benle beraber yaşamakta...

    YanıtlaSil
  8. insanın aklı almıyor gerçekten, ama Rihanna da çok küçük yaşta şöhret olmuş ve hala aslında küçük bir kız... O güçlü hallerine bakmamak lazım sanırım, görüyorsunuz böyle bir şeyle karşılaştığı zaman bizim yaşıtımız, etrafımızdaki kadınlardan çok da farklı tepki verememiş yazık... Halbuki bence kadınlara şiddeti yüksek sesle kınamalıydı dediğin gibi.

    YanıtlaSil
  9. size ait bir mim var alırsanız seviniriz:)

    YanıtlaSil
  10. Katılıyorum, ama ben bir erkek olarak düşünebiliyorum ancak. Rihanna'nın yaptıklarını bir erkek olarak anlamam çok zor. Ama, kadının insanlık tarihi boyunca üstlendiği rolü, sevgili-eş-anne olarak kadın-erkek ilişkilerinde yüklendiği sorumluluğu, konunun sosyal ve biyolojik boyutlarını da katınca, Rihanna'nın tavrını anlamlandırabiliyorum.

    Bence Rihanna'nın yaptığı kadınlık adına büyük bir cesaret ve fedakarlık.

    Bana kalsa sevgilisini direkt meydanda falakaya yatırır, eşek sudan gelinceye kadar döverdim, ama Rihanna eğer onu affettiyse affetmiştir diyorum. Sonuçta bu onun hakkı ve onun hayatı...

    YanıtlaSil