7 Aralık 2009 Pazartesi

Nerede Eski Amcalar?


Seyahat etmeyi çok severim. Mesafenin önemi yoktur ,yolculuk sözcüğü bile mutlu olmama yeterlidir. Bu yüzden ne zaman moralim bozulsa bir yerlere kaçma isteği duyuyorum. Bu hafta sonu da Kocaeli’ye orada okuyan arkadaşlarımın yanına gittim. Kocaeli'ye seyahat mi olurmuş? demeyin trene biniyorsan ve yanına yaşlı bir teyze yada amca binip sana bisküvi ikram ediyorsa onun adı bal gibide seyahattir.

Trene binip yerime yerleşiyorum.Merakla bekliyorum yanıma kim oturacak diye.İşte bir amca:) Ben o sırada simit alıyorum yanımdaki amcaya ikram edeceğim sonrasında ne güzel ,diyalogtan diyaloğa atlayacağız. 2 saatlik yol hemencecik bitecek...

Planım tam olarak bu...

-Amcacığım simit alır mısınız biraz ?

-Aaa çok teşekkür ederim kızım alırım tabi.

-Rica ederim…

Eee normalde olması gereken amcanın bana "nerelisin kızım sen bakayım?" diye sorması değil mi? Sormuyor sessizce simidini yiyor adamcağız. Bekliyorum, bekliyorum yok konuşmayacak…

-Amca yolculuk nereye?

-İzmit’e evladım!

"……"

Bu ne biçim amca diyorum içimden. Normalde bu amcanın "izmite gidiyorum, kızım orada, eşim vefat etti 5 yıl önce bende eskiden subaydım hey gidi günler" diye anıdan anıya koşması gerekiyor. Yok! Amca çok cool, gayet net cevaplar verip bana hiç soru sormuyor. Elimde simit etrafıma bakıyorum bende, sıkıntıdan resmen rolleri değişmişiz gibi ben yaşlı teyze , o ise benimle konuşmaktan kaçan genç…

Sonra başka bir teyze biniyor trene ama ayakta kalıyor. Hemen yer veriyorum. Sağol kızım diyip oturuyor.

"Sağol Kızım…!"

"Eee…"

"Senin gibi gençler kalmadı herkes kendini düşünüyor … Bacaklarımda tutmuyor artık Allah razı olsun kızım demen lazımdı teyze senin… Sen böyle şeyler söyleyecektin bende kendimi kahraman gibi hissedecektim .Yada en azından yolculuk nereye, baban ne iş yapıyor falan de!

Ben mi çok insan canlısıyım anlamıyorum ki…Herkesle konuşmak, kaynaşmak istiyorum bu nasıl iş!

Büyük ihtimalle yaşlanınca toplu taşıma araçlarının korkulan teyzesi olup herkesin başının etini yiyeceğim… O zaman kaçmayın benden çok acayip maceralarım vardır… Dinlemeye doyamazsınız, Hem bisküvi bile ikram ederim ki size :)

12 yorum:

  1. :) Mia'cım sen konuşmayı çok seviyorsun anladım ben seni. Valla şu zamanda senin dediğin o teyzeleri amcaları bulmak bile zorlaştı. Bir çok kişi hayattan soğmuş. Ölesine yaşamaya başlamış. Ama bana denk geliyor hala, gebze-hareme ne zaman binsem kesin denk gelir bir amca. Bazende hiç çekilmiyor ama be. Hani demişin ya yaşlanınca geleceğin kabusu olan teyze ben olacağım diye, aynen öle teyzeler amcalar denk geliyor çoğu zaman bana. :) Bazen içimden sus be teyze diyorum ama, başlamışız bir kere sohbete susmak mümkünmü. Bu arada bizim buralardan geçeceksin demek. Eğer gebze taraflarına veya istanbul anadolu yakası taraflarına yolun düşerse, bir çayımı içersin artık :)

    YanıtlaSil
  2. hihi çok şekersin tatlım, ben çok sık karşılaşırım bu tip hoşsohbet teyze ve amcalarla..Birde o sohbet öyle tatlı olurki,ben bile kendimi kaptırdığıma şaşıveririm:))Senin tontonlara şaştım ,Ama belkide çoğu genç dinlemeyi sevmeyip, cevap vermediğinden bu tonton ihtiyarları küstürmüştür hmm ne dersin:(

    YanıtlaSil
  3. seda'cım sizıldıkça ben bi mutlu oluorum ki sorma :)

    Fatih'cim; seviyorum valla konuşmayı hep kendim gibi inanlar bulmak istiyorum :) bu arada ben anadolu yakasındayım zaten her an gelebilirim haberin olsun :D

    Duygu'cum haklısın onlarda kimseyi rahatsız etmek istemiyor olabilirler. Benle konuşabililer bütün teyze ve emcalara benden açık çağrı :D

    YanıtlaSil
  4. bende bayramda düşüdüm bunu uçak yolculuğunda topu topu birbuçk saat sürdü ama niçin konuşmuyoruz ki..garip..

    YanıtlaSil
  5. Miacım bende heran beklerim valla :) Ne zaman istersen..

    YanıtlaSil
  6. Yazık olmuş hevesin kursağında kalmış valla :)

    YanıtlaSil
  7. Süpersin bir yazı olmuş,resmen trende yolculuk yaptım okurken (:

    YanıtlaSil
  8. süpersin ve süper bir yazı olmuş demek istedim galiba (:

    YanıtlaSil
  9. Zeynep'cim kesinlikle bende anlamıyorum bazen yolda insanlara günaydın diyorum garip garip bakıyorlar :) Kesinlikle birbirimizle daha çok iletişim içinde olmalıyız biri bana yolda günaydın dese mutlu olurum ben :)

    Eb; teşekkür ederim tatlım :=)

    YanıtlaSil
  10. Bana da hep politik tipler denk geliyor ya :( Ne okuyorsun diye sorulunca cevap vermeyesim geliyor artık :(

    YanıtlaSil
  11. :) Aicha banada genelde hep baban ne iş yapıyo diyolar :D benim ne iş yaptığımın önemi yok sanırım :D

    YanıtlaSil