20 Aralık 2009 Pazar

Yılbaşında Tombala Oynamanın Değeri: Paha Biçilemez!


Herkesi bir yılbaşı heyecanı almış gidiyor.Sürekli yeni yılın neler getireceğine dair sohbetler dönüyor. Bende ayak uydurmak için ehe ehe yeni yıl güzel bir şey,yaşasın yeni yıl ,hoşçakal eski yıl falan diye geziyorum. Oysa ki alakam yok :)

Galiba bu tarz şeyler aileden geçiyor... Yeni yılda ağaç süslenen bir ortamda büyüdüğümü söyleyemem. Babam hep fazla gerçekçi oldu, yılbaşında christmas temalı bir film izleyip, "babaaa noel baba bizede gelir mi?" diye sorduğumda aldığım cevap; "hayır kızım gelmez, o hristiyanların bayramı, biz kurban bayramını kutluyoruz" oldu :) Bir tarafta kırmızı kıyafetli, beyaz sakallı bir noel baba, bir yanda koyun ! Eee koyun bana hediye getirmiyorki, bir numarası yok. Gerçi noel baba da getirmiyor, ee biz müslümanız diye mi gelmiyor? din mi değiştirsem, hristiyan olmak için ne yapılıyordu acaba? sanırım şu kare şeklindeki kolyeden takarsam hristiyan olurum:) diye düşünceden düşünceye savrulmuştum o günlerde. Sonra yaş büyüdükçe kurban bayramınında etleri hop hop yutup Christmas'ı falan unuttum tabi :)

Diğer yılbaşları da evde kuruyemiş eşliğinde iki küçük kardeşimle tombala oynayarak geçti O tombalada şöyle oynanırdı;

-Evettt çekiyorum 23.

-Heyy birinci çinkoo!!!

-Durun benimki 5. çinko,hatta 7. çinkoooo!!!

-Oğlum ben zaten tombala yapmıştım seni kandırdım ki!

-Mızıkçısınız işte"

-Sen hem mızıkçı, hem de aptalsın"

-Hii aptal dedii, anneeee mia bana aptal dedieeee"

Bu şekilde oynanan oyunun sonunda 3 kardeş güzelce birbirimize girişir. Aptal diyenin ağzına babam biber sürer , sonrada tekrar kardeş kardeş tombala oynardık.

Bugün kardeşim yılbaşında ne yapıyorsun diyince bunları düşündüm, "Gel tombala oynayalım, istediğin kadar çinko yap!" demek istedim...

Büyümek tuhaf birşey. Ben yine eskisi gibi yılbaşında patlayana kadar kuruyemiş yemek , 10-9-8 diye geri saydıktan sonra tam yeni yılda kardeşimin ensesine vurup "ehehehe tam yeni yılda vurdum bütün yılın benden dayak yiyerek geçecek" diye saçma espriler yapmak istiyorum :))

6 yorum:

  1. okuyunca ne kadar da bizim aileye benzio die düşündüm.biz de abimle didişirdik böle,çok özlenio sonradan..abim bi gitti üniversiteye,o zamandan beri farklı şehirlerdeyiz..tombala bizim de vazgeçilmezimizdi..ama biz bütün mahallenin çocuklarıyla oynardık..anneler ayrı oynar,biz ayrı oynardık..özledim cidden o günleri,çok hem de..

    YanıtlaSil
  2. Son yıllarda en çok evde bu şekilde yılbaşı geçirmeyi seviyorum.Ev rahatlığında sevdiklerimle tombala,tabu oynayarak eğlenmek daha zevkli geliyor..

    YanıtlaSil
  3. Madem bu kadar gerçekkcisinn evet böle güzel gunlerimiz geçti yazıda super olmuş ama şu gerçeğide unutmamak lazım biz sana mia değil MİRO derdik küçücükennnnn...=))))

    YanıtlaSil
  4. yazıyı okuyunca uzun bir süredir tombala oynamadıgımı farkettim ve de ailemle birlikte yeni yıla girmediğimi.
    kuruyemişleri bende özlüyorumda bir de trtnin yılbaşı programı yazılı olurdu ya gazetelerde o tam bir ızdıraptı ama mecburen tek kanal :)

    YanıtlaSil
  5. Sen bir harikasın. Çok içten bir yazı olmuş dilemmalar arasında esprili bir dil. Duygularına düşüncelerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Zeynep'cim; Okuduklarında kendinden birşeyler buldunsa ne mutlu bana :) bende gercekten çok özledim bşz hala beraber yaşasakta artık herkes büyüdüğü için biryerlere dagılıyor maalesef...

    Yıldız'cım ; Bende her yılbaşı evde kalıp tombala oynayacağım diyorum ama beceremiyorum bakalım bu yıl ne olacak :)

    Burcu :) canım kardeşim, guzeller guzelş zaten senden başka kimse miro demiyo bana :)

    Komançi ; Ben özel kanallar dönemine yetiştm sanırım ama bizdede genelde trt açık olurdu nesrin topkapı falan izlenirdi :))

    Fatma'cığım; çok teşekkür ederim güzel düşüncelerin için hoşgeldin bloga :)

    YanıtlaSil