6 Mart 2010 Cumartesi

Bir Bilmecem Var Çocuklar! Haydi Sor Sor !


Hayır bir bilmecem yok:) ama hazırlayacağım yazı bir yazı için değerli fikirlerinize ihtiyacım var. Aşağıdaki soruları benim için cevaplarsanız çok mutlu olurum. Soruları cevaplamak dışında belirteceğiniz her türlü fikir benim için çok anlamlı olacaktır. Buraya yorum bırakmak istemezseniz mirayblogspot@gmail.com adresine yazabilirsiniz.

1)Evlenmeden ailenizin yanından ayrılmak konusunda ne düşünüyorsunuz?

2)Sizce Türkiye'de bekar bir kadının yalnız yaşamayı seçtiğinde karşılaşacağı zorluklar nelerdir?

3)Yalnız yaşamanın ekonomik zorlukları sizi evlenme düşüncesine iter mi?

4)Yalnız yaşayan kadınları nasıl tanımlarsınız? Güçlü, asi,başına buyruk, özgür vb...

Bu kadarcık :)
Öperim hepiniziiii :)))

7 yorum:

  1. 1- son derece doğal bakıyorum. madem herkes kendi hayatını yaşıyor birey de belli yaştan sonra ben kendi hayatımı yaşamak istiyorum diyebilir.

    2- sadece yalnız yaşamayı seçtiğinde zorluklarla karşılaşmaz. kadın olmak her zaman zordur. yalnızken yapılacak şey başkalarının ne yaptığıyla ilgilenmemek olduğu gibi kendisi hakkında ne/ler söylendiğiyle de ilgilenmemelidir.

    3- hayır itmez. evli olup çalışan bir sürü kadın var.

    4- ne istediğini bilen hatta ne istemediğini bilen kadınlardır.

    YanıtlaSil
  2. Benim de yazına ufak bi katkım olsun istedim :)

    1, kendi paramı kazanmaya başladığımda ufak bir studyo daire kiralamak istiyorum. Kendi evim, kendi düzenim olsun.

    2, Türkiye malesef bu konularda fazla geride fakat semtine göre çok fark ettiriyor. Mesela Nişantaşında bir zorluk yaşayacağımı düşünmedim hiçbir zaman, yine de ülke olarak aşmamız gereken çook şey var.

    3, eminim birçok kişiyi iter, fakat ben kendim para kazanıp ayaklarımın üstünde durduğum zaman ayrı eve çıkmayı düşündüğüm için zannetmiyorum. Birlikte yaşayabiliriz fakat yinede ikimizin ayrı evi olsun diye düşünürüm hep. Evlilik çocuk istediğim zaman anca, onun dışında gereksiz geliyor bana...

    4, yalnızlığı seven, özgürlüğüne düşkün, güçlü ve hırslı.

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle çok güzel sorular,
    1.soru için cevabım evlenmeden ailenin yanından ayrılmak kendi ayaklarının üzerinde durmak bence çok cesurca ve birtakım yaşlardan sonra olması gereken birşey,ancak aileme çok bağlı olduğumdan ve bazı koşulları daha sağlamadığımdan şu an öyle bir düşüncem yok
    2-Genel olarak dünyada ve daha yoğunluklu olarak türkiye'de kadınların üzerinde zaten baskı var,okulda ve işte ama bence bir kadın kendinden emin ve kafasındaki bariyerleri kaldırmış olursa çıkabilecek her şeyin üstesinden gelir
    3-Bazı insanları evlenmeye itebilir,başımızda erkek olsun vs. gibi saçma söylemler bu çağda bile hala var,benim için evlenmenin tek gerekçesi sevdiğim adamla hayatımı paylaşmak istemem,aşık olmamdır.
    4-Baskılara boğun eğmeyen,özgür,kendi düşüncelerine öncelik veren,kendi gücünün farkında olan,erkeklere güvence olarak bakmayan,evlenmek için evlenmeyen vs.
    Çok güzel bir post olmuş
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  4. Eh benimde çorbada tuzum bulunsun.. :)

    1) Olumlu bakarım.. Herkes içten içten kendi ayaklarının üstünde durup hayatını yaşamayı ister.. Eğer istek ve olanak varsa neden olmasın..

    2) Zordur.. Hala zor.. Aşamadık bazı şeyleri.. Mesela ilk başında ev bulmak zor.. Evini kiraya veren de, satan da kadının yalnız olmasını tuhaf karşılıyor, zorluk çıkartıyorlar..

    3) Bunun biraz da kişiden kişiye değişebileceğini düşünüyorum.. Ama çoğunluğun evliliğe yaklaşacağını düşünüyorum..

    4) Diğer sıfatları bilmem ama kesinlikle güçlüdür.. Böyle bir ülkede bu sıfatı kesinlikle taşıması lazım..

    YanıtlaSil
  5. 1) Annişimle zaten ev arkadaşı gibi olduğumuz için ayrı eve çıkmayı hiç düşünmedim. :) Şaka bir yana, iki sene boyunca yurtdışında tek başıma yaşadım, ki yaşamaya da devam edecektim ama bazı şartlar dönmemi gerektirdi. Orada yabancı, tanımadığım bir ülkede, tanımadığım bir çevrede yalnız başıma yaşama fikrini gayet normal karşılasam da, Türkiye' de bu fikir biraz ürkütücü geliyor nedense (nedense bölümü aslında fazla oldu gibi, nedenleri gayet açık ve net aslında)...

    2)Aile yakınlarının "yalnız başına kaldın ne zaman evleneceksin?" baskıları...Onlara ne oluyorsa?

    3) Nope, toplar bavulumu annemin evine dönerim :D

    4) Sessizlikten hoşlanan, "I need my space" cümlesi sıkça aklında olan, banyoda ve yatakta kıl tüy toplamaktan hoşlanmayan... Kısacası bağımsız olmayı seven diyebilirim sanırım.

    YanıtlaSil
  6. 1- İmkanlar elverdiği sürece herkes belirli bir yaştan sonra ailesinin yanından ayrılmalı ve hayatın zorluklarına tek başına katlanmayı öğrenmeli.

    2- Sadece ülkemizde değil her yerde kadın olmak zor. Bence bir kadın tek yaşamayı tercih ederse daha zor bir hayata adım atmış olur.

    3- Sırf bu yüzden evlenmek hayatınızı bitirmektir.

    4- Özgür..

    YanıtlaSil
  7. Kadınlar günü öncesi birçok gereksiz faaliyetten daha hoş bir fikir bu.
    1-Ben bunun tamamen olgunluğa ve maddiyata bağlı olduğunu düşünüyorum.Kadın yada erkek, belli bir seviyeden sonra aile asalaklığından kurtulmalı bence.Tabii ki istisnalar hariç
    2-Mesela ole her semtte yaşayamaz,eve gelen giden tüm arkadaşlarının komşular didiklenmesine katlanmak zorundadır.Bir de ben ev arkadaşım olmazsa gece korarım :)
    3-Ekonomik nedenle evlenmek fikri var ise bunun için yalnız yaşamayı beklemem ki, evlilik bence ticari ortaklık için değil, doğru kişi olduğu için olmalıdır.
    4-Bence kesinlikle güçlü.

    YanıtlaSil