24 Eylül 2010 Cuma

Biraz Masal, Biraz Gerçek Barcelona!


Yağmurlu Bir İstanbul Sabahında geçen haftadan geriye kalanlara bakıyorum...

Hiç geçmeyen zaman keyifli anlarda su gibi akıp geçiyor. Ben Barcelona'da zamanın nasıl geçtiğini anlamadım... Hani kendinizi ait hissettiğiniz yerler vardır.Eviniz, ofisteki masanız, sevgilinizin yatağı, belki iş dönüşü bindiğiniz servis... O yerlerde güvenilir bir kucağa yatmanın huzuru vardır... İşte Barcelona'ya adım attığım anda tam olarak bunu hisettim. Uzun zamandır uzaktan flörtleştiğim bu şehir havasını soluduğum anda bana sahip oldu... Eşsiz mimarisi, geniş sokakları, sıcak kumları, müthiş yemekleri, ve hareketli insanlarıyla içime işleyen bu şehir sizi masalla , gerçek arasında sürüklüyor...

Bir dahaki yaz kendinize bir iyilik yapın Bodrum'da 5 yıldızlı bir otele milyonlar vermek yerine... Barca'ya bir uçak bileti alın.Türkiye'de yapacağınız animasyonlarla dolu, açık büfeden çıkmadığınız, otelden dışarı adım atmadığınız sıkıcı bir tatil yerine diğer Avrupa ülkelerine oranla oldukça ucuz olan bu ülkenin sıcaklığını keşfedin...

Hep Barcelona'da şunu yapın bunu yapın derler ya o zaman bir kaç öneri de benden olsun :)))

Bir dahaki yaz Barcelona'ya gidip;

*Dünya'nın en güzel manzarasına sahip Marina'da bulunan Starbucks'da sabah kahvenizi için. Ne şanslı olduğunuzu düşünün...

*Marinadan başlayarak sahil şeridinde güzel bir yürüyüşe çıkın. Taksim'de çalan kızılderilileri gördüyseniz şimdide ordalar :)

*Tapas'ların her çeşidinin tadına bakın.(Domuz etine karşı hassassanız mutlaka sorun çünkü İspanyollar'ın besin piramidinin tepesinde domuz eti var:)

*"enizden babam çıksa yerim" diyenlerden değilim hatta mümkünse bana uzak olsun deniz böcükleri. Ama bir Paellla var ki.İçinde her çeşit deniz canlısını barındırmasına rağmen yedim gitti çok da sevdim :)

*Benim gibi şarap sevenlerdenseniz. Barcelona sizin mabediniz olacak. Oldukça uygun fiyatlara muhteşem şaraplar tadabilirsiniz.

*Ben şaraba sardım diye Sangria içmedim çok pişmanın. Meyvelerden yapılan bu şarap kokteylini tatmadan dönmeyin kızarım :)

*Motor ehliyetiniz varsa şehri mutlaka motorla keşfedin. Eğer "yok ben motordan korkarım, kafayı gözü yararım" diyorsanız, bisiklet kiralayabilir ya da Barcelona'da şehir turu yapan otobusleri kullanabilirsiniz. Biz bir gün boyunca bu otobuslerle gezdik turistik noktalarda duruyorlar siz de istediğiniz yerde inip geziyorsunuz. Kaybolmak yok, otobus, metro gezmek yok. Mis :)

*La Rambla meydanında bir aşağı bir yukarı yürüyün :)

*Alışveriş için çok orjinal markalar buldum dersen yalan olur. Zara, Bershka , Pull&Bear'lar şehrin her bir yerini kaplamış. Ben Tabi'ki H&M'i talan ettim. Gerçi aldığım her şey made in Turkey yarın öbür gün pazarda orda burda yarı fiyatına görüp üzülücem ama olsun pişman değilim :D

*Yakınlarınıza hediye almak isterseniz. Barcelona forması sözü vermeyin tanesi 60 euro çünkü. Çoluk çocuğa sana gelirken forma getiricem diyip getirmezseniz üzülürler :)

*Sahilde sıralanmış, Shoko ya da Catwalk gibi mekanlardan birine gidip bolca zıplayın.Nasılsa kimse sizi tanımıyor istediğiniz acaip figürü sergileyin :)

*Yan kesicilere dikkat edin!!!

*İnşaatı yıllardır devam eden Sagra De Familia kilisesini mutlaka görün!

*Benim kişisel keşfim olan Rambla Catalalunya'da bulanan Bel-Luna Jazz Bar'da müthiş tınılar eşliğinde şarabınızı yudumlayın.

*Ya da bütün bunları boşverin. Şehri kendiniz keşfedin.Yeni yerler keşfetmenin tadına varın...


*Şimdi gidiyorum Barcelona ama tekrar görüşeceğiz çok yakın zamanda...


Ps; Barcelona'dan döndüğüm sabah Babamı Retina yırtılması sebebiyle ameliyata aldılar. Twitter'dan yazmıştım tüm geçmiş olsun dileklerine teşekkürler. Şimdi iyi ama Bir buçuk ay boyunca kafasını öne eğerek oturmak ve gece gözünün üstüne yatmadan yüz üstü yatmak zorunda:( Ancak ameliyatı başarılı geçti umarım başka bir ameliyata gerek kalmaz.Zor bir dönem geçiriyor babacım:(













7 yorum:

  1. çok çok geçmiş olsun öncelikle,

    kesinlikle katılıyorum sana bodrum da 5 yıldızlı otelde tatil yapmak yerine Barcelona ya da farklı Avrupa ülkelerine gidip oraları da görmek, o kültürleri keşfetmek çok daha mantıklı...verdiğin öneriler için de teşekkürler, en kısa zamanda ben de gideceğim barcelonaya :))

    YanıtlaSil
  2. çok güzelmiş gerçekten...

    baban için..geçmiş olsun. kısa zamanda iyileşir umarım..

    YanıtlaSil
  3. ben hayatım boyunca hep ispanya'nın her köşesine her cm karesine dokunmak istedim; kıskanmadım değil okurken ama to do list i de not aldım :)

    inşallah gidicem :)

    baban için de geçmiş olsun :/

    YanıtlaSil
  4. Oske; Teşekkür ederim geçmiş olsun dileklerin için :) Mutlaka git giderken haberim olsun benim yerimede bir tapas ye tadı damagımda kaldıda :P

    Maceraperest; Çok teşekkür ederim şimdi daha iyi 1 aya kadar tamamen görmeye başlıycak inşallah.

    Cancım; Apple'cım Sen bu Azizmle ve enerjiyle herbiyere gidersin inanıorum ben sana sonrada mia bunları yap demişti hadi gelin yapalım bari diye yanındakileri sürüklersin :) Teşekkür ederim geçmiş olsun dileklerin için :)

    YanıtlaSil
  5. Baba parasıyla gezip birde marifetmiş gibi anlatıyosun. Yazık

    YanıtlaSil
  6. Adsız; Normalde böyle yorumlara cevap vermekle yormam kendimi ama blogu hiç okumadığın beni hiç tanımadığın çok belli. Okul hayatım boyunca part time bir çok işte çalıştım. Şimdide okulu bitirdim çokda sevdiğim bir işim var. Gayette kendi paramı kazanıyorum. Hoş bu babamın, amcamın ya da teyzemin parası da olabilirdi kimseyi alakadar etmez. Yazık derken bence sen beni okuyup zamanına yazık etme :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canım çook geçmiş olsun babacığına!!!
    ve çok keyifli bir yazı olmuş, barcelona ve tatil ve önümüzdeki yaz fikri,aklımda!!!:)

    YanıtlaSil