16 Aralık 2010 Perşembe

Ön yargıyı çöpe at (:

Photobucket


Müzik konusunda kesin yargılara sahip olmamak lazım…

17 yaşında “Pop müzik iğrenç, öğğ bütün Türkçe pop dinleyenler ölsün diye düşünürken 3-5 yıl sonra Serdar Ortaç’ın anlam fırtınası şarkıları eşliğinde masaların üstünde oynayabiliyorsunuz. Ya da rock müzikten ölesiye nefret ederken yıllar sonra huzuru Nirvana’nın tınılarında bulabiliyorsunuz :)

Yine böyle anlarımdan birinde Manga grubunun çok iyi olduğunu söyleyen bir arkadaşıma. “Iyyy Manga’mı dinliyorsun ergen misin oğlum sen?” diye şuursuzca sataştım. İki gün sonra elinde Manga biletleriyle geldiğinde hala Manga’yı iğrenç buluyor ama en azından bedava bira içerim diye düşünüyordum :)

Babylon’un kapısına geldiğimizde bir terslik olduğunu fark ettim. Ortalıkta hiç ergen yoktu.

Herkes 27-28 yaşlarında yetişkin insanlardı. Bedava biram ben ve arkadaşım Manga grubunun teşrif etmesini beklemeye başladık. Sonunda Ferman ve diğer grup üyeleri sahneye çıktığında o koca koca insanlar bir anda çıldırdı. Kızlar kendinden geçip çığlık atmaya başladı. Demek ki ergenliğin yaşla alakası yokmuş diye geçirdim içimden.

Konserin ilk yarısı akustikti. Sakin sakin şarkılarını söyleyen Manga’ya önce yavaş yavaş kafamı sallayarak eşlik etmeye başladım.

İkinci yarısı ise…

Hatırlamıyorum!

Gözümü açtığımda Evdeki Ses şarkısına kendimi kaptırmış zıplayıp duruyordum. Ferman’nın sesine, sahne hakimiyetine, enerjisine her şeyine hayran kaldım.
Hatta ergen diye dalga geçtiğim adamı sahnede seksi bulmam saçmalığın daniskasıydı ama olsun :)

Artık hayat felsefem Büyük lokma ye ama büyük söz konuşma paradigmasının çevresinde şekillenmekte :)

Ps: Manga Grubunun gitaristi Yağmur Manga’ya ergen grubu dememin sebebiymiş. Çünkü Gruptaki tek Emocan oymuş. Sevgili Yağmur; bak 30’una gelmişsin yapma etme kes o saçları, çıkar o gözünde ki Taylor Momsen makyajını. Birkaç sene sonra evlenip çoluk çocuğa karışacaksın o zaman görücem ben senin bu emo tavırlarını :)

Photobucket


Son olarak Evdeki ses evdeki ses baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam:)

4 yorum:

  1. yillaaaaar yillar yillaaaaaaaaar once(yasimiz malum) Manga daha kucuk oglanlarken ODTU bahar senliginde esas performans alani degil d emini bir performans alani vardi orada soylemisti, ilk def aorada duydum onlari yurudum yurudum dinlmeye basladim ve bayildim, sagolsunlar beni utandirmadilar kocaman oldular:) sonrasinda herkese bahsedip sakaryada caldklari mini Limon'a milleti suruklemistim:) amaa ilk cikis sarkilari bir kadin cizeceksini duyunca ne hayal kirikligi yasamistim, o sarkidan 100 kat daha iyiydiler, hii bunlar bakkal olacak püüüü derken sadece çıkış için saçmaladıkları 2. sarkilariyla belli olmustu:) nasi bitirecegim belli: ROCK FOREVER!

    YanıtlaSil
  2. Styleboomcuuum; Kesinlikle Rock Forever :))))

    YanıtlaSil
  3. rock konusunda 80lerden sonrasını çöpe at..

    YanıtlaSil
  4. ahhh ahh kesinlikle Limon!ve ROCK 4EVER:) 17-18 yaşlarımı harcadığım we değerlendirdiğim mekan.Değerlendirdim diyorum çünkü Manga, Çilekeş, 84, Dejavu yani zamanında ve hala iyi müzik yapan herkes oradaydı.
    ps:Bu arada Manga'nın saçmalaması cidden ticari kaygılardan(1. ağızdan biliyorum), ayrıca ben o konsere ergenler dolar diye gitmemiştim, şimdi kaçırdığıma çok üzüldüm:(

    YanıtlaSil