10 Şubat 2011 Perşembe

Politikaya Islak Bakış

Photobucket

Uzun zamandır kitap, tiyatro, film izlenimleri yazmıyorum. Çok yoğunum şekerim diye kafanızı ütülemek istemezdim ama gerçektende çok yoğunum yinede bloga yazıp içimi size dökmek benim için en şahane rahatlama yolu :)

E o zaman bugün iş çıkışı ne yapsak diyenlere bir önerim var…

Türkiye'de tiyatro öldü yahu diyenlere inat her gün yeni tiyatro toplulukları kuruluyor. 5 yıl önce kurulan İstanbul Kraliyet Tiyatrosu da bunlardan biri. Uzun süredir Hastasıyız adlı oyunla tiyatro severlerin karşısında olan ekip yaklaşık bir yıldır "Denizaltı" adlı oyunla seyirciyi gülme krizine sokmayı görev edinmiş durumda.

Dübür bey adlı denizaltıyla Hindistan'a gitmek üzere yola çıkan beceriksiz mürettebatın hikayesi yanlışlıkla bir Greenpeace gemisini vurmasıyla karışıyor. Daha sonra denizin derinliklerinde kayaların arasına sıkışıp, en sonunda da bermuda şeytan üçgeninde kaybolunca işler iyice içinden çıkılmaz hale geliyor. . Tabi bu arada gemiye misafir olan İsveçli güzel Samantha' da mürettebatı iyice zorluyor.

E ben güldürken düşündüren oyunları severim diyenlerdenseniz “Denizaltı” günümüz siyasetine doğru oldukça doğru atışlar yapıyor. Oyunda denizin millerce altında Greenpeace'çi Tibet, hayalci bir solcu, bağıra çağıra marşlar söyleyen Batıray umutlu bir Kemalist , aşçı Seyfi ise güç nereye ben oraya diyerek sürekli gömlek değiştiren bir dinciyi canlandırarak ince esprileriyle seyirciyi gülme krizine sokuyor.

Oyunda Yaprak dökümü dizisinin hayata küsmüş Tahsin'i Ahmet Saraçoğlu'nu dans ederken görebilir, Haneler'in Yaban'ı Fırat Doğruluoğlu'nu başarısız bir Greenpeace üyesi olarak izleyebilirsiniz. Bunun dışında şapka çıkartılacak performanslarıyla dikkat çeken Alper Düzen, Barış Başar, Murat Akkoyunlu ve Serhan Ernak' ıda unutmamak lazım. Ben özellikle Murat Akkoyunlu’yu avuçlarım patlayana kadar alkışladım :)

Oyun denizin derinliklerinde geçtiği için haliyle azıcık ıslak! Islanmak istemiyorsanız birazcık arkalarda oturmakta fayda var :)

IX. Lions Tiyatro Ödülleri'inde "Komedi Toplu Canlandırma" (Comedy Ensemble) ödülü alan ve enerjileriyle insanı kendilerine hayran bırakan bu süper topluluğu her Çarşamba 20:30'da Profilo Alışveriş merkezinde izleyebilirsiniz.


O zaman şimdi dağılalım :)

3 yorum:

  1. tiyatro ölmezzzz,izmirde görsün bir de bunu söyleyenler,full her oyun :)

    YanıtlaSil
  2. bu oyunu da çok merak ettim,gelir buraya da umarım :))

    YanıtlaSil
  3. FashionÖzge; Şu anda belçika turnesindelermiş belki oraya da gelirler :)

    YanıtlaSil