18 Nisan 2011 Pazartesi

Her Türlü Ahlaksızlık İtinayla Temizlenir

Kadıköy’de vapura yetişmek için hızlı adımlarla yürüyorum. Tam Haldun Taner’in önünde bir çift birbirine sarılmış duruyorlar. Karşıdaki minibüsçülerden biri şşşştt şşşttt diye sesleniyor çifte.

Adımlarım yavaşlıyor ister istemez.

“Size diyoruz şşştt ayrılın lan! Napıyorsunuz siz!!! diye tacizin boyutunu yukarı çekiyor minibüs şöförü. Çift, koşar adım uzaklaşıyor tiyatronun önünden. Bense vapuru falan unutmuş dikilip kalmışım olduğum yerde. Elinde tesbih, gururla sırıtan minibüsçüye bakıp iki çift laf etmek istiyorum. “Sanane insanların ne yaptığından” demek istiyorum. Ama sesim çıkmıyor. Çünkü eminim konuştuğum anda bana etmediği hakaret kalmayacak, bir ahlaksızda ben olacağım hatta belki de dayak yiyeceğim.

Bütün hıncımı içime akıtıp kaçırdığım vapura bakıyorum uzaktan.

Sonra unutuyorum…

Bu olay gerçekleşeli sadece 2 hafta oluyor…

Bugün Ekşi Sözlükte gezinirken bir başlığa takılıyorum.

“burası seks otobüsü değil diyen iett şoförü”

Özetleyecek olursak;

“Justink” adlı üyenin bindiği iett otobüsünün şöförü arkadaki bir çifte burası seks otobüsü değil diyerek otobüsü kaldırmamakla tehdit ediyor. Buna itiraz eden Justhink sadece itiraz ettiği ve çifti savunduğu için dayak yiyor, kimse yardım etmiyor…

Polis bile…

Aklıma kolayca unuttuğum olay geliyor, unuttuğum için kendime kızıyorum…

Bu ülkede herşey günden güne daha da kötüye gidiyor…

Bu ülkenin kadınları sokakta başını öne eğip yürümek zorunda kalıyor…

Mini etek giyemiyor

Sokakta sevgilisini öpemiyor…

Çünkü bunları yaptığı anda başlarında ahlaksızın en büyüğü ahlak bekçileri buluyor!

Bu ülkede “Temiz Ahlak” adı altında ahlak terörü yaşanıyor.

Ama onlara ihtiyacımız var değil mi? Onlar olmasa otobuste, metroda, vapurda bulduğumuz her toplu taşıma aracında sevişeceğiz çünkü...

Bu yazıyı “Bunlar hep başımızdakiler yüzünden” diye bitirebilirim.

Hadi onları değiştirdik diyelim…

Bu ülkenin zihniyetini nasıl değiştireceğiz?

9 yorum:

  1. olmuyor. olmayacakta. bukadar geriye gidip cahilleşip hala koyun gibi güdüldükçe bu millet daha çok geriye gidicek. Çok güzel yazmışsın Miacım..
    Dekolte tecavüz sebebidir diyen beyinsiz bir prof. ünvanını almış yaratıkların bile yargılanmadığı bir ülkede yaşıyoruz. Artık biran önce DEĞİŞMELİ herşey..
    Değişmeli ve bilinçlenmeliyiz. 9 yılda yeterince geriye gittik.

    YanıtlaSil
  2. durumu ne kadar da iyi açıklamışsın, Cns'e kesinlikle katılıyorum, geleceğimi bu ülkede kurmak isterken bu hali görüyorum, ygs skandalı falan derken canıma tak ediyor artık, kendi ülkemden kaçmak zorunda bırakılıyorum, kaçmak zorunda kalıyorum. çok yazık.

    YanıtlaSil
  3. of okurken fena oldum.her gün yaşadığım iğrenç şeyleri düşündüm hepsine tercüman olmuşsunuz. bıktık artık başımız önde potansiyel sevişgen durumunda olmaktan.şu mahalle baskısı denen şeyi her gün yeniden ve en kötü şekilde yaşamak çok canımı sıkıyor. pek umudum yok bu ülkede zihniyetin değişeceği ile ilgili.

    YanıtlaSil
  4. bunun yaşandığı yer istanbul.. anadolunun uzak ve küçük yerlerini düşünmek bile istemiyorum.. =(

    YanıtlaSil
  5. haklisin, sorun basimizdakilerde degil, baslarin icinde.. ama senelerdir o kadar istikrarli bir sekilde bu hale getirildiler ki, özledigimiz duruma kavusmak cok uzun yillara mal olacak sanirim

    YanıtlaSil
  6. başımızdakiler değişsinde gerisini sonra düşünelim:))

    YanıtlaSil
  7. Çıkarın şu at gözlüklerini Lütfen.Bizler insanız.Bizler hayvan değiliz.Herşeyimizi ulu orta yapamayız.Yok illa dayatacaksak yapacağız diye o vatandaşda konuşur eylemede geçer.Bu ülkede özgürlük yok deniyor.Evet katılıyorum.Herkesin herşeyin bi sınırı olduğuda unutulmasın.Sizde(Bu şekilde davrananlaradır bu lafım)partnerinizi bi zahmet kapalı yerlerde mesela bizlerin olmadığı yerlerde tatmin ederseniz bu şikayet ettiğiniz hatta isyana kadar varan feryatlarınızın önüne geçilecektir.Bizlerinde sevgilisi var.Ama bizler sevgililerimizi başkalarının bakışlarından kıskanırken diğer vatandaşlar gibi geniş olmadığımız için bazı şeylerimizi açık açık yapmıyoruz.Kimse sevgilisinin elini tutuyor diye aşağılanmadı.Kimse sevgilisiyle biyerde bişeyler içti onunla zaman geçirdi diye aşağılanmadı.Eleştiri yapacaz diye eleştiri yapılmaz.Önce Özeleştiriyi becerelim ondan sonra eleştirinizin bi anlamı olsun.

    Mahalle baskısı diyorsunuz değil mi siz buna :) Hayır öyle değil işte.Bu ülkede herkes polis.Herkes bilgili.Herkes en iyi kendisi bilir.Zaten kimse ben hatalıyım demez.En güzelini en doğrusunu kendisi bilir.Hatta bende..
    Hayatımızda herşey siyaset bizim çünkü.Her kabahat(sözde) iktidarların suçudur.Güzel olan olaylarda ise ses yok! :)bu seçimdede tek başına iktidara geleceklerini herkes biliyor.Ki ben istemesemde..

    Bu arada mini etek giyemiyorsunuz ve başınız yerde yürüyorsunuz öyle mi?O zmaan benim sokakta gördüklerim nedir?Afedersiniz Siz o kiyafetleri giydiğinizde benim yere bakmam gerekiyor.Çünkü size baktığımda sapık oluyorum..
    bakmasam başka bişey oluyor.Bişey söylesek yobaz oluyoruz.Ama siz hiç bişey olmuyorsunuz çünkü sizler özgürsünüz..Benimde sokakta sevgilimle rahat rahat yürüme özgürlüğüm olduğunu unutmayın.Etrafımızdaki o mini etekliler yüzünden sıkıntılıyım.Yere bakmaktan bıktım..

    Her neyse bende sizin bu yazı ve eleştirilerinizden ilham alarak özleştiriye başlayacağım.

    İyi günler hepinize..

    YanıtlaSil
  8. Cok haklisin. Ne yazik ki insanlarimiz ne yapacagini bilmez durumda artik. Insanlarin ozgurlukleri teker teker ellerinden aliniyor. Medeniyet diye birsey kalmadi. Ne yazik ki.
    www.pelininstyle.com

    YanıtlaSil
  9. Ya tabii bencede kimse kimseye karismamasi lazim. Ama yinede ulu orta insanlar hareketlerine dikkat etmeli. Örnegin gecenlerde metroyla giderken önümde iki erkek hafif hafif öpüsüyordu : ) (burasi Almanya) Dogruyu söylemek gelirse ikiside cok yakisikliydi ve cok asik gözüküyordu, yani ben sadece gülümsedim.
    Ordaki bulunan almanlar (olduklari haldemi diyeyim) ama rahatsiz oldu ve cift farkina varinca biraktilar, bir durak sonrada indiler.

    YanıtlaSil