16 Eylül 2011 Cuma

Ayrılık, özlem, rakı sohbeti...

Photobucket


Her şeyi özlersin…

Serin yaz akşamını, rakı balığı, annenin yaptığı taze barbunyayı, babanın senin için yaptığı sallanan sandalyeyi, nane kokusunu… Yürümeyi özlersin… Koşmayı, bazen hiçbir şey yapmadan uzanmayı, hayal kurmayı, gerçekçi olmayı…. Hepsini özlersin… Sonra bir gün içinde boş bir özlemle uyanırsın… “Neyi özledim ki?” dersin… İçin içini yer neyi özlediğini anlayamazsın bir türlü… Sonra elin telefona gider… Bir ömür uzunlukta beklersin telefonda. Tırnaklarını yersin beklerken… Telefon açıldığı anda özleminin yok olacağını düşünürsün… Telefon açılır kalbin yerinden çıkacak gibi olur. Bir iki samimiyetsiz nasılsın, hayat nasıl gidiyor atarsın ortaya…

Sonra "Seni çok özledim" der…

İçinde bir şeyler havalanmaya başlar…

"Ben de özledim" dersin…

Eski balıkçınızda buluşursunuz… Üzerinde eskiden çok sevdiğin mavi gömleği vardır. Hani bir zamanlar içini kıpırdatan…

Gülümsersin, gülümser…

Yanağından öper… İçin kıpırdar, kıpırdamaz…

Anlam veremezsin…

Kadehin kenarıyla oynamaya başlarsın. O anlatır, sen anlatırsın, ikinizde hayatınızın en cilalı taraflarını ortalığa dökersiniz, yükselen kariyeriniz verdiğiniz 3 kilo, üst üste kazandığınız tavla turnuvaları… Başarı saydığınız her şeyi anlatırsınız…

Ama elin hala bardağın kenarındadır…

İçindeki özlem garip bir boşluğa dönüşür…

Sonra önündeki rakıya bakarsın, ne kadar özlediğini hatırlarsın…

Sadece rakıyı mı?

Müzeyyen Senar’ı, Ortaköy’ü, gece yarısı arşınladığınız yolları, Beyoğlu’nu, bağıra çağıra ettiğiniz kavgaları, en tutkulu sevişmelerinizi, ağlayarak izlediğiniz filmleri, İlk kez elini tuttuğunda çalan şarkıyı, omzuna dayanıp hayal kurmayı, gidelim buradan demeyi, vanilyalı parfümünü, Sarhoşken sandalyeden düşüşünüzü, birlikte yaptığınız pastayı, hastalandığında bana çorba yap diye mızmızlanışını, gülmesini, ağlamasını…

Her şeyi özlersin…

Ama onu değil…

Yaşadıklarını özlersin…

Rakıyı özlersin…

"Bu yazıyı yazarken Müzeyyen Senar- Ben Seni Unutmak için Sevmedim çalmaktaydı.Keyfini çıkarın..."

5 yorum:

  1. oyy oyyy oyyyy rakı içmem lazııımmmm :)böyle mi güzel anlatılır be canım...

    YanıtlaSil
  2. Offff çok güzel bir yazı olmuş....Müzeyyen de girince işin içine bir de....

    YanıtlaSil
  3. Baştan söylesene şarkıyı, açıp öyle okurdum :)) Çok güzel bir deneme.

    YanıtlaSil
  4. Yaşadıklarımız ve yaşarken ağzımızda kalan o tatları özleriz

    YanıtlaSil
  5. yazıya bayıldımmm

    YanıtlaSil