2 Mart 2013 Cumartesi

duman altı

 photo 9a736d55247d0ec6f5ad49a62e4097d6_zpsad5b9795.jpg


İlk sigaramı 16 yaşında, okulun arka bahçesinde içmiştim...

Korkuyla karışık bir aceleyle ciğerlerime dolan duman, ince bir zarafetle boğazımı yakarken bir daha asla içmeyeceğime dair kendime söz verdim. 26 yaşımın son demlerinde ikinci sigaramı yakan ateş, aceleden çok derin bir hüznün parçasıydı. Kendime ikinci sigarayı yakmayacağıma dair yalandan bir söz vermedim.

1 saat içinde yavan kül tablasında biriken izmaritler ne hüznümün ne de neşemin bahanesiydi.

Dönen başımla birlikte  aklımda sıralanan geçmiş, gelecek ve içinde bulunduğum an, süslü kelimelere değil sadece gerçeklere muhtaçtı.  Sürekli iyi olma çabalarımı bir kenara bırakıp kendimle yüzleşmeye karar verdim.

Darma duman olan sehpanın üzerinde kendime yer açtım...

Tükenmek üzere olan bir kalem “nereye koşuyorsun?” diye sorduğunda cevabını bilmediğimi fark ettim.   Cevabı bilmeden ekrana baktığım 15 dakikanın içinde bir sigara daha yaktım. Kimseye bağlanamayan bünyem boğazımı yakan dumana bağımlı hale gelirken gözümün önünde bir sürü depresif anı canlandı.  Canımı yakan, canını yaktığım, mutlu ettiğim, boş verdiğim,  sevdiğim, kıskandığım, umursamadığım, güldüğüm, öfkelendiğim bir sürü insanın hikayesinde dolanırken  derin bir nefes aldım.

Kendi kendine yanan sigarayı bırakıp pencereyi araladım.  Dışarı doğru süzülen duman acele etmememi hatırlattı. "Su yolunu buluyorsa beklemekten zarar gelmez "diyerek yatağa doğru yol aldım...

3 yorum:

  1. Aman allahım..sürekli okuyorsun sanırım.. Bence arada birşeyler ya resmen yaşattın anı bana . Seni üzen şmeyin onemını bılmıyorum fakat çok kafa yorumlamalısınız hayat çok kısa.::((

    YanıtlaSil
  2. Aman allahım..sürekli okuyorsun sanırım.. Bence arada birşeyler ya resmen yaşattın anı bana . Seni üzen şmeyin onemını bılmıyorum fakat çok kafa yorumlamalısınız hayat çok kısa.::((

    YanıtlaSil
  3. sigara olmadan bu dünyanın karhrı çekilmez :) içende ölüyor içmeyende :)

    YanıtlaSil